תמ''א38
התקן הישראלי לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה, ת"י 413, נכנס לתוקף בשנת 1975 והיה למחייב החל מינואר 1980. לפי ההערכות, מרבית המבנים שנבנו בישראל עד שנת 1980 אינם עומדים בדרישות תקן זה. לאור זאת, עלה חשש שבהתרחש רעידת אדמה חזקה בישראל, יגרום הדבר להתמוטטות מבנים רבים. 
כחלק מההכנות לרעידת אדמה עלה הצורך בחיזוק מבנים קיימים שנבנו טרם כניסת התקנות לתוקף. קיימים כמיליון בנינים כאלה.
בעקבות הסכנה ההנדסית שבתים רבים נמצאים בה הוציאה מדינת ישראל בעזרת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה הנקראת תמ''א 38.
תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים, תמ''א38 אושרה על ידי ממשלת ישראל, ב-14 באפריל 2005. חיזוק הבניין הוא הזדמנות לשדרוג המבנה כולו, עיצוב מחודש של חזית הבניין והוספת אלמנטים משפרים (כמו מעלית, ממ"ד וחניה). לפיכך, קובעת תמ"א 38 הנחיות ברורות לעיצוב המבנה המחוזק תוך כדי התאמתו לרקמה העירונית הסובבת.
עלות חיזוק המבנים היא גדולה מאוד ולכן מדינת ישראל העניקה זכויות בניה נוספות על גג הבניין ובקומת הקרקע בכדי שיזמים פרטיים יראו כלכליות בחיזוק המבנה ובכך יפתרו את הבעיות הנדסיות של המבנים הישנים הללו בעזרת חיזוק הבניין והוספת דירות חדשות.
כאשר מוסיפים עוד דיירים חדשים לבניין נוספים גם רכבים אשר זקוקים למקומות חניה, שטח הבניין נשאר אותו הדבר וכמות החניות עולות וכך נוצר צורך בפתרונות חניה יצירתים אשר יכולים להוסיף עוד מקומות חניה לדיירים הקיימים ולדיירים החדשים.
תכנון נכון בעזרת פתרונת חניה חכמים בשלבים הראשונים של הפרויקט חשובים הן ליזם אשר יכול לחסוך עלויות רבות והן לדיירים עצמם שמקבלים חניה שנכונה לצרכים שלהם.



טואול - אתרים באינטרנט